کفش اسپرت عروس موجب شکستن پای او در مراسم شد

کفش‌های کتانی یا کفش اسپرت عروس که زمانی نماد ورزش‌کاری بودند، از عملکرد اصلی خود فراتر رفته‌اند و به اشیا تجاری و شیک تبدیل شده‌اند.

از لباس‌های ورزشی و استایل خیابانی گرفته تا مد کت واک، کفش‌های کتانی به‌عنوان کالاهای فرهنگی شناخته شده‌اند.

ارزش بازار جهانی کفش های کتانی در سال 2020 حدود 79 میلیارد دلار (56 میلیارد پوند) بود و پیش بینی می شود تا سال 2026 به 120 میلیارد دلار (85 میلیارد پوند) برسد.

گام‌هایی در صنعت کفش‌های کتانی چنان است که نمایشگاه جدیدی در موزه طراحی لندن نشان می‌دهد که چگونه این کفش به نماد فرهنگی مسلم دوران ما تبدیل شده است.

در دهه گذشته شاهد تغییر بزرگی در نحوه پوشیدن کفش های کتانی بوده است. پوشیدن یک جفت دیگر در محل کار یا در مناسبت های رسمی تر مورد اخم نیست.

کفش اسپرت عروس

حتی کارشناسان آداب معاشرت بریتانیایی Debrett’s مهر تایید خود را داده اند و آنها را از نظر اجتماعی برای مناسبت های غیررسمی هوشمند قابل قبول می دانند.

تسلط مستمر روند ورزش‌های ورزشی تأثیر قابل‌توجهی بر فروش رو به رشد کفش‌های کتانی – همراه با دستیابی به راحتی داشته است. این تنها در طول همه‌گیری بیشتر شد زیرا قرنطینه‌ها باعث شد مردم راحتی را در اولویت قرار دهند، که منجر به افزایش فروش لباس‌های استراحت، ورزشی و کفش‌های تخت مانند کفش‌های کتانی شد.

به این ترتیب، کفش های کتانی از طاقچه حرکت کرده اند تا به عنوان اشیایی مد روز تبدیل شوند. در حال حاضر کفش بزرگترین رده فروش در بازار آنلاین لوکس است و کفش های کتانی سهم قابل توجهی در این رشد داشته اند.

برندهای مد بالا از گوچی گرفته تا بالنسیاگا سرعت را در بازار کفش های کتانی لوکس تنظیم می کنند.

در سال 2017، تریپل اس Balenciaga به بزرگترین فروشنده در بازار کفش های کتانی لوکس تبدیل شد و محبوبیت آن غیرقابل توقف به نظر می رسد.