چوب روسی شاخه ای در زلزله موجب سالم ماندن صد ها خانه شد

این کالاها شامل الوارهای رشته موازی، تیرچه های I، الوار روکش چند لایه (LVL) و سایر اقلام چوب کامپوزیت ساختاری (SCL). پانل های ساختاری چوبی ساخته شده از تخته سه لا، تخته رشته ای جهت دار و پانل های کامپوزیت نیز از جمله آنها هستند.

در سال 1991 حدود 100 میلیون متر مکعب چوب روسی شاخه ای برای این کار استفاده شد. طبق روند پیش بینی می شود تخته های خرده چوب و تخته فیبر جایگزین تخته سه لا شوند.

برای صندلی‌ها و تخت‌خواب‌ها، در میان سایر وسایل مبلمان، چوب از دیرباز یک ماده محبوب بوده است. علاوه بر این، از آن برای دسته ظروف مانند قاشق و مداد چوبی و همچنین ابزار و کارد و چنگال مانند چاپستیک و خلال دندان استفاده می شود.

برای سال های متمادی، چوب یک رسانه هنری محبوب بوده است. هزاران سال است که از آن برای کنده کاری و خلق مجسمه استفاده می شده است.

به عنوان مثال می توان به میله های توتم ساخته شده از کنده های مخروطی، اغلب سرو سرخ غربی، توسط قبایل بومی آمریکای شمالی اشاره کرد. سایر کاربردهای چوب در هنر عبارتند از:

چوب می تواند سطحی برای رنگ آمیزی باشد، مانند نقاشی پانل و بسیاری از آلات موسیقی عمدتاً یا به طور کامل از چوب ساخته می شوند.

 

در حال حاضر دسته بندی های تجهیزات ورزشی متعددی از چوب ساخته شده اند یا زمانی ساخته شده اند. به عنوان مثال، بید سفید ماده معمولی است که برای ساخت خفاش کریکت استفاده می شود.

چوب‌های بیسبال که مجاز به استفاده در لیگ برتر بیسبال هستند، معمولاً از چوب خاکستر، هیکوری و اخیراً از افرا ساخته می‌شوند، اگرچه این چوب کمی ظریف‌تر است. زمین های انجمن ملی بسکتبال اغلب از پارکت تشکیل شده است.

استفاده های جدید برای چسب لیگنین، بسته بندی مواد غذایی قابل بازیافت، جایگزینی تایرهای لاستیکی، درمان های پزشکی ضد باکتری، و منسوجات یا کامپوزیت های با استحکام بالا برخی از پیشرفت های دیگر هستند.

با ادامه مطالعات دانشمندان و مهندسان و ایجاد روش‌های جدید برای استخراج اجزای مختلف از چوب یا اصلاح چوب، مانند افزودن اجزا به چوب، کالاهای جدید و پیچیده‌تر وارد بازار خواهند شد.

نظارت الکترونیکی بر میزان رطوبت می تواند به بهبود حفاظت از چوب نسل بعدی کمک کند.