مصرف گوجه فرنگی ربی از اضافه شدن وزن شما در بارداری جلوگیری می کند

تجمع بتاکاروتن همچنان کمتر از گوجه‌فرنگی‌هایی است که روی گیاه رسیده‌اند. با رسیدن میوه، غلظت لیکوپن افزایش می یابد. با این حال، گوجه‌فرنگی‌هایی که در گلخانه‌ها رشد می‌کنند.

غلظت لیکوپن کمتری نسبت به آنهایی که در مزارع کشت می‌شوند، دارند.

همچنین تاکید شده است که بیشترین غلظت کاروتنوئیدها در گوجه فرنگی ربی برداشت شده در ژوئن، دسامبر و مارس یافت می شود.

در حالی که غلظت این مولکول ها در ماه های گرمتر کمتر است.

روش های پخت و پز و نگهداری می تواند بر محتوا و در دسترس بودن مواد موجود در گوجه فرنگی تأثیر بگذارد. در مورد ویتامین C، تلفات ناشی از پخت و پز می تواند قابل توجه باشد (حدود 60 درصد در مورد پختن در آب).

برعکس، اگر گوجه فرنگی به مدت طولانی با ابزار فلزی خام کار شود، لیکوپن می تواند اکسید شود، در حالی که پختن آن را در دسترس تر می کند.

گوجه فرنگی ربی

کاروتنوئیدها در حقیقت به پروتئین‌های سلول‌های گیاهی متصل هستند و پختن غذا شکستن پیوندها را تسهیل می‌کند.

مطالعات انجام شده بر روی گروهی از افراد بالغ سالم نشان داده است که لیکوپن مصرف شده با گوجه فرنگی اگر از گوجه‌فرنگی تحت درمان با تکنولوژی (کنسانتره گوجه‌فرنگی) به جای گوجه‌فرنگی تازه باشد، در دسترس‌تر است.

علاوه بر این، کاروتنوئیدها که مولکول های محلول در چربی هستند، می توانند توسط بدن انسان از طریق همان مسیر جذب و به دنبال آن چربی ها جذب شوند، بنابراین روغن زیتون فوق بکر، عنصر مهم رژیم غذایی مدیترانه ای، به جذب آنها کمک می کند.

گالری تمام صفحه در اینجا غذاهایی هستند که از ما در برابر سرطان محافظت می کنند.
بر اساس برخی مطالعات، کاروتنوئیدها نه تنها عملکرد آنتی اکسیدانی دارند، بلکه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند و همچنین به عنوان یک عامل ضد سرطان عمل می کنند.

مستندترین همبستگی معکوس بین مصرف گوجه فرنگی و تومورها مربوط به سرطان پروستات است، بافتی که لیکوپن در آن به روش خاصی متمرکز شده است.

مطالعه ای که در آن حدود 50000 نفر به مدت 12 سال تحت نظر بودند، تأثیر محافظتی بر سرطان پروستات را برای کسانی که حداقل یک قسمت از پوره گوجه فرنگی در هفته مصرف می کردند، نشان داد.

اخیراً، اثر محافظتی مشابهی از گوجه فرنگی برای سرطان تخمدان نیز گزارش شده است. این داده ها به ما نشان می دهد که افزایش مصرف گوجه فرنگی در همه اشکال آن کاملاً مطلوب است، پیشنهادی که کاملاً با دستورات رژیم غذایی مدیترانه ای مطابقت دارد.