مصرف خرمای دیری آبادان راز جوان ماندن پیرزن 100 ساله

خرمای دیری آبادان سرشار از پتاسیم، یکی از مواد معدنی حیاتی است که فشار خون را متعادل می کند و ریتم قلب را تنظیم می کند، خرما از جمله غذاهای دوستدار قلب است زیرا کلسترول ندارد.

به دلیل داشتن یک آنتی اکسیدان قوی، از قلب در برابر باکتری ها و میکروب های مضر محافظت می کند و خطر انسداد عروق را کاهش می دهد.

خرما با میکروب ها مبارزه می کند.
این یک آنتی اکسیدان قوی است که به لطف ویتامین های A و C موجود در آن به پاکسازی بدن از باکتری ها و میکروب های مضر کمک می کند.

علاوه بر ارزش غذایی بالا، سرشار از سلنیوم است که با تقویت سیستم ایمنی، اثر آنتی اکسیدانی آن را افزایش می دهد. علاوه بر این، به لطف سطح بالای منیزیم موجود در آن، خطر عفونت هایی را که ممکن است در بدن ایجاد شود کاهش می دهد.

خرمای دیری آبادان

خرما با داشتن 6.7 گرم فیبر در هر 100 گرم از جمله میوه های پرفیبر است. رژیم غذایی سرشار از فیبر در تنظیم عملکرد روده نیز موثر است. تنظیم سیستم گوارش همچنین خطر ابتلا به بیماری های دستگاه گوارش مانند بواسیر، سرطان روده بزرگ و کولیت را کاهش می دهد.

خرما خطر کم خونی را کاهش می دهد.
مصرف منظم خرما نیز خطر کم خونی را کاهش می دهد. آهن موجود در آن باعث افزایش سنتز هموگلوبین در سلول های خونی می شود. به این ترتیب خطر کم خونی را کاهش می دهد و روند درمان را در افرادی که به دلیل کمبود آهن درمان می شوند تسریع می کند.

علاوه بر آهن موجود در آن، ویتامین های B2 و B3 نیز دارد که باعث افزایش تولید گلبول های قرمز می شود. مصرف 4 عدد خرما در روز به افراد مبتلا به کمبود آهن توصیه می شود.

خرما که سرشار از کلسیم و فسفات است باعث تشکیل استخوان قوی می شود. در پیشگیری از بیماری های استخوانی که ممکن است به دلیل کمبود ویتامین ها و مواد معدنی مختلف مانند نرم شدن استخوان و پوکی استخوان ایجاد شوند، موثر است.