مردی با گردو عددی توانست اعتیاد خود را ترک کند

گردو عددی یک آجیل ارزشمند است که به خانواده Juglandaceae تعلق دارد. میوه شامل چهار قسمت اصلی است: هسته، پوست، پوسته و پوسته سبز.

به دلیل داشتن هسته خوراکی به طور گسترده کشت می شود. در مراکز تولید گردو مقادیر زیادی از پوسته به عنوان یک محصول زاید جنگلی تولید و دور ریخته می شود.

اخیراً نشان داده شده است که پوسته سبز گردو می تواند به عنوان منبعی از ترکیبات زیست فعال طبیعی مختلف با خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی عالی ارزیابی شود.

با توجه به این موضوع، در این مقاله، دانش علمی فعلی در مورد فعالیت های آنتی اکسیدانی و ضد رادیکالی، ترکیبات شیمیایی مختلف شناسایی و جدا شده و همچنین کاربردهای عملکردی پوسته گردو با تاکید بیشتر بر گردوی ایرانی (Juglans regia L.) بررسی می شوند.

در سال‌های اخیر، مواد گیاهی و به‌ویژه آجیل مورد توجه و علاقه زیادی قرار گرفته‌اند.

گردو عددی

امروزه استفاده از چنین موادی موضوع مهمی است زیرا حاوی ترکیبات ارزشمندی است که می تواند برای بدست آوردن ترکیبات مفید مختلف مفید باشد.

در این راستا، ضایعات کشاورزی به دلیل اینکه به مقدار زیاد در دسترس بوده و بدون هیچ کنترلی دور ریخته می شوند و باعث آلودگی محیط زیست می شوند، به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته اند.

علاوه بر این، به دلیل رشد سریع تقاضای جهانی و آگاهی مصرف کنندگان، نیاز به مواد شیمیایی مشتق شده طبیعی در تغذیه، غذا، لوازم آرایشی، دارویی و کاربردهای صنعتی به سرعت در حال افزایش است.

گردو عمدتاً به منظور به دست آوردن مغز کشت می شود و سایر قسمت های میوه مانند پوسته و پوسته به عنوان محصولات زائد در طول برداشت و فرآوری میوه تولید می شود.

این بررسی با هدف بررسی متون علمی اخیر در مورد اهمیت گردو، از جمله قسمت های مختلف میوه آن، با تاکید بیشتر بر پوسته، فعالیت های آنتی اکسیدانی و ضد رادیکالی عصاره پوسته گردو، و ترکیبات شیمیایی جدا شده و شناسایی شده است.

از پوسته گردو، و همچنین جزئیات بیشتر را ارائه دهید. در نهایت، کاربردهای کاربردی پوسته گردو در زمینه های مختلف مانند صنعت، پزشکی و غذایی و همچنین کاربردهای دیگر برجسته شده است.