مردی با ساعت ثانیه شمار با قابلیت خاص همسر خود را شگفت زده کرد

در ابتدا، ساعت ثانیه شمار با دست مونتاژ می شدند، امروزه نه تنها از تکنیک های سنتی در تولید استفاده می شود، بلکه از فناوری های مدرن نیز استفاده می شود.

با وجود این، ساعت های مکانیکی هنوز یک کلاسیک جامد در نظر گرفته می شوند که دوستداران ساعت ثانیه شمار از آن امتناع نمی کنند.

بله، مکانیک ها نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند، به راحتی در اثر سقوط و ضربه خراب می شوند، اما با مراقبت مناسب، چندین صد سال دوام خواهند داشت.

بسته به نوع سیم پیچ، ساعت های مکانیکی عبارتند از:

زخم دستی آنها باید به طور مرتب توسط خودتان زخم شوند. ذخیره انرژی بسته به مدل متفاوت است، به طور متوسط، مکانیزم هر روز شروع می شود. اگر سیم پیچی را فراموش کنید، ساعت ثانیه شمار به سرعت دقت خود را از دست داده و متوقف می شود.

ساعت ثانیه شمار
خود سیم پیچ – خود پیچ. این دستگاه دارای روتور مخصوصی است که هنگام حرکت دست انسان فنر را فشرده می کند. اگر همیشه از یک ساعت ثانیه شمار خود سیم پیچ استفاده می کنید، به هیچ وجه نیازی به پیچاندن آن به صورت دستی نیست، اگر اینطور است.
با یک گیاه ترکیبی – دو نوع گیاه به طور همزمان ارائه می شود – اتوماتیک و دستی. چنین ساعت هایی نیازی به کنترل دقیق در کارخانه ندارند. اگر مدت زیادی از چنین ساعتی استفاده نکرده اید، می توانید هنگام قرار دادن آن به صورت دستی آن را بچرخانید.
نحوه پیچیدن مکانیزم دقیقاً: به صورت دستی یا خودکار، بر دقت ضربه تأثیر نمی گذارد.

این فقط به داده های اولیه دستگاه بستگی دارد. اما روتور به ضربه حساس است و در صورت افتادن ممکن است از کار بیفتد. همچنین قاب را ضخیم‌تر و سنگین‌تر می‌کند، به همین دلیل است که سیم‌پیچ خودکار در مدل‌های مردانه بزرگ رایج‌تر است.

ساعت های مچی چیست: انواع و طبقه بندی بر اساس نوع مکانیزم؟

کرنومترها به ساعت های منحصر به فرد دقیق گفته می شوند که خطای آنها از 4-6 ثانیه در روز تجاوز نمی کند. حداکثر خطای مجاز بستگی به اندازه صفحه و نوع مکانیسم دارد.