مادری با انجیر خشک خیس شده کمبود وزن کودک خود را درمان کرد

انجیر خشک خیس شده به دلیل غنی بودن از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک می کند، زیرا در کنترل سطح فشار خون عمل می کند و به کنترل سطح کلسترول خون و کاهش سطح کلسترول مضر کمک می کند.

انجیر خشک خیس شده به پیشگیری از پوکی استخوان کمک می کند. دم کرده انجیر خشک یکی از مواد غذایی سرشار از کلسیم و پتاسیم است، بنابراین برای سلامت استخوان ها، دندان ها و ناخن ها مفید است.

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که خیساندن انجیر خشک به جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند زیرا سطوح بالایی از کلسیم، منیزیم، پتاسیم و فسفر را فراهم می کند که مواد مغذی ضروری برای استخوان های سالم هستند و به افزایش تراکم آنها کمک می کند.

یک فنجان دم کرده انجیر خشک با داشتن ویتامین های E و C و سرشار از کلسیم، مهمترین مواد مغذی مورد نیاز پوست را برای درخشش و حفظ طراوت و درخشندگی آن تامین می کند، علاوه بر این، آنتی اکسیدان های موجود در آن از پوست شما محافظت می کند.

انجیر خشک خیس شده

سلول های پوست را در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند و در نتیجه آنها را در برابر علائم پیری از جمله لکه های تیره، خطوط ظریف و چین و چروک محافظت می کند و به آنها کمک می کند تا حالت ارتجاعی و جوانی خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنند.

انجیر خشک خیس شده حاوی مهمترین مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی به ویژه ویتامین C است، زیرا ویتامین C تولید گلبول های سفید خون را تحریک می کند که از بدن در برابر انواع عفونت ها و سایر عوامل بیماری زا دفاع می کنند.

همچنین آنتی اکسیدان های موجود در انجیر خشک خیس شدهوجود دارد. کار همراه با سیستم ایمنی بدن از عفونت ها و بیماری های مزمن محافظت می کند.

یکی از مهم ترین فواید خیساندن انجیر خشک این است که به کاهش فشار خون بالا کمک می کند.

انجیر خشک خیس شده حاوی مقادیر بالایی پتاسیم است که به نوبه خود به عنوان یک گشادکننده طبیعی رگ ها و عروق عمل می کند، بنابراین به کاهش فشار خون کمک می کند.

و از قلب و عروق خونی در برابر تشکیل لخته و تصلب شرایین و همچنین آسیب دیدگی سایر بیماری های قلبی محافظت می کند.