خرما در بازار شیراز موجب دعوایی شدید بین دو فروشنده شد

خرما یکی از پرطرفدارترین غذاهای مرتبط با ماه مبارک رمضان است و به دلیل فواید فراوان خرما برای سلامتی بدن، برکت روزه داری را نمی بینیم.

خرما در بازار شیراز با قیمت مناسب به فروش می رسد.
خوردن خرما در صبحانه در ماه رمضان سنت نبوی ثابت شده است، حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم قبل از نماز مغرب با خوردن خرما افطار می کرد و اگر خرما را خیس نمی کرد افطار می کرد.

جایگزین کردن آن با خرمای خشک.. کت و شلوار آب. حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم اولین کسی بود که در ماه رمضان افطار کرد. به دلیل فواید زیادی که برای سلامتی دارد، به موارد زیر اشاره نمی کنیم:

خرما در بازار شیراز

سرشار از مواد مغذی: تالمار حاوی قندها، چربی ها، پروتئین ها و ویتامین های مهمی است. بنابراین بدن می تواند نیاز ما به مواد مغذی در دوران روزه داری را با خوردن خرما جایگزین کند.

با انرژی به بدن کمک کنید: راز خوردن خرما یا آب رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم این است که تمر هندی سریعتر از سایر غذاها وارد جگر می شود و زودتر از سایر غذاها تبدیل می شود، مخصوصاً اگر مرطوب باشد، جگر به راحتی آن را می پذیرد.

محتویات و سرعت بخشیدن به توزیع آن به بقیه بدن تشنه انرژی. از این رو خرما به عنوان مناسب ترین و ایده آل ترین غذا در هنگام صبحانه محسوب می شود، زیرا انرژی مورد نیاز بدن را در مدت زمان کوتاهی تامین می کند.

سرشار از فیبر غذایی است: خرما سرشار از فیبر غذایی است، بنابراین خوردن خرما به مبارزه با بسیاری از بیماری‌های رایجی که از آن رنج می‌بریم کمک می‌کند.

این ماده غذایی نسبت به همه میوه‌های ترکیبی برتری دارد، زیرا یک غذای سالم است که سرشار از مواد مغذی متعدد به میزان بیشتری نسبت به سایر انواع میوه‌ها است.