خانومی با خوردن پرتقال رامسر توانست ۱۲۰ سال عمر کند

پرتقال رامسر حاوی درصد بالایی از فیبر غذایی است که باعث تحریک شیره های گوارشی در دستگاه گوارش و تسهیل کار روده ها و به طور کلی فرآیندهای گوارشی می شود که به پیشگیری و درمان یبوست کمک می کند.

حفظ سلامت پوست و چشم: به دلیل وجود ویتامین C در پرتقال، می تواند به حفظ سلامت و ظاهر پوست و جلوگیری از علائم پیری کمک کند، زیرا ویتامین C به تولید کلاژن کمک می کند که از پوست حمایت می کند و استحکام آن را بهبود می بخشد. التیام زخم.

علاوه بر این، پرتقال به جلوگیری از دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن، محافظت در برابر آب مروارید و حفظ بینایی کمک می کند.

تقویت جذب آهن: از آنجایی که پرتقال منبع غنی ویتامین C است، خوردن آن با منابع غذایی غنی از آهن باعث افزایش جذب آهن در روده و جلوگیری از کم خونی می شود.

پرتقال یک گنجینه غذایی است: پرتقال حاوی قندهای ساده ای است که انرژی بدن را تامین می کند و همین امر آن را به غذایی خاص برای ورزشکاران تبدیل می کند.

پرتقال کالری کمی دارد و فاقد چربی اشباع یا کلسترول است.

پرتقال رامسر

پرتقال همچنین یک راه عالی برای دریافت دوز زیادی از اسید فولیک به طور طبیعی است تا بدن از آن در تقسیم سلولی و ساخت DNA استفاده کند.

این یکی از ویتامین های B است که به ویژه برای زنان باردار مهم است. این به جلوگیری از نقایص مادرزادی کمک می کند.

پرتقال حاوی مواد مغذی فوق‌العاده‌ای است که به آن فواید مختلفی می‌دهد، در ادامه به مهم‌ترین ارزش‌های غذایی موجود در یک پرتقال با وزن حدود 154 گرم اشاره می‌کنیم:

انرژی 72.4 کیلو کالری
پروتئین 1.45 گرم
کربوهیدرات 18.1 گرم
فیبر 3.7 گرم
آهن 0.154 میلی گرم
کلسیم 61.6 میلی گرم
پتاسیم 279 میلی گرم
منیزیم 15.4 میلی گرم
فسفر 21.6 میلی گرم
ویتامین C 81.9 میلی گرم
ویتامین A 16.9 میکروگرم
بتاکاروتن 109 میکروگرم
اگرچه پرتقال فوایدی برای سلامتی دارد، اما افراد مبتلا به بیماری ریفلاکس معده به مری ممکن است با تشدید علائمی مانند: سوزش سر دل هنگام خوردن پرتقال، به دلیل محتوای اسیدی بالای آن، مواجه شوند.