برنج گلستان قرمز یکی از مدارک یافته شده خون قاتل بر روی آن

تجزیه و تحلیل مجازات برای تعیین تأثیر نسبی ادراک ویژگی‌های حسی بر علاقه مصرف‌کننده انواع برنج گلستان قرمز اعمال شد. در همه گونه ها، برنج سفید به دلیل بافت و رنگ بیشتر از برنج قهوه ای مورد پسند بود و برنج یاس بر GI پایین و دانه متوسط ترجیح داده شد. بافت برنج (سفتی و جویدنی) مهمترین ویژگی حسی در بین همه ارقام برنج بود و عطر نیز در ایجاد علاقه بین ارقام برنج سفید مهم بود.

برنج به عنوان غذای اصلی توسط بیش از 4 میلیارد نفر در سراسر جهان مصرف می شود. برنج منبع قابل توجهی از مواد مغذی غذایی مانند کربوهیدرات ها، ویتامین ها و مواد معدنی است. برای جمعیت هایی که به برنج به عنوان غذای اصلی متکی هستند، تقریباً 21 درصد انرژی مصرف شده و 15 درصد پروتئین مصرفی را تامین می کند.

استرالیا از انواع مختلف برنج با کیفیت بالا تولید می کند که به عنوان برنج یاسمن تایلندی معطر و برنج غیر معطر طبقه بندی می شود.

برنج

انواع برنج معطر به دلیل وجود 2-استیل-1-پیرولین، نت های طعمی شبیه ذرت بو داده متمایز دارند. علاوه بر این، برنج را می توان بر اساس فرآیند آسیاب طبقه بندی کرد.

آسیاب غلات کامل منجر به برنج قهوه ای می شود و حذف بیشتر سبوس و جوانه منجر به برنج سفید می شود. اگرچه برنج سفید بیشتر مصرف می‌شود، اما برنج قهوه‌ای به دلیل مواد مغذی مانند لیپیدها، پروتئین‌ها، فیبر غذایی و پلی‌فنول‌ها سالم‌تر در نظر گرفته می‌شود.

مشخصات حسی برنج یک محرک مهم در پذیرش مصرف کننده است. ویژگی های حسی تأثیر زیادی بر انتخاب محصول، مصرف و تصمیمات خرید دارند. ویژگی‌های حسی مانند ظاهر فیزیکی (یعنی یکنواختی، تمیزی، درخشندگی، براقی و شفافیت دانه برنج)، طعم (مانند شیرینی، تلخی) و عطر (مانند نت‌های گلی) محرک‌های دوست‌داشتنی هستند ] که بر پذیرش مصرف کنندگان از برنج تأثیر می گذارد.