با خوردن سویا خوراکی فله بیماری های گوارشی خود را درمان کنید

چقدر این سه جمله را شنیده ام که صحبت به رژیم غذایی وگان من تبدیل شد. متأسفانه در این سه جمله سوء تفاهم های زیادی وجود دارد:

اول: اگر کسی بخواهد بدون محصولات حیوانی غذا بخورد، مجبور نیست توفو یا سویا بخورد.
دوم، اکثر افرادی که می گویند توفو دوست ندارند، هرگز توفوی پخته شده را در زندگی خود نخورده اند. متأسفانه، من اغلب «لذت بردن» از توفوی بد تهیه شده را داشته ام، ترجیحاً در هتل های کنگره شهرهای بزرگ با قیمت بالا.

خوردن سویا خوراکی فله، 200 گرم تمپه و 150 گرم توفو در روز مطمئناً چیز خوبی خواهد بود  اما در حد اعتدال، محصولات سویا از نظر سلامتی هیچ مشکلی ندارند.
سوم، اینکه سویا ناسالم است، باعث سرطان می شود یا باعث زنانه شدن در مردان می شود، کاملاً اشتباه است.

 سویا خوراکی فله
محصولات تهیه شده از سویا بخشی جدایی ناپذیر از رژیم غذایی ما هستند. ما سویا را به شکل توفو، شیر سویا، تمپه و لوبیا ادامام می خوریم. و از آنجایی که اغلب از ما نظر ما را در مورد سویا می‌پرسند، اکنون زمان آن است که در مورد این موضوع توضیح دهیم.
واقعیت این است که هیچ غذایی بیش از حد سالم نیست. من هم به خوردن 500 گرم برنج در روز یا فقط موز و خرما اعتقادی ندارم.

به همین دلیل است که من دوست ندارم مواد غذایی را به عنوان “سالم” یا “ناسالم” طبقه بندی کنم.

سویا و محصولات ساخته شده از آن حاوی بسیاری از مواد با خواص مثبت مانند پروتئین با کیفیت بالا (توفو حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است)، مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، روی و آهن و همچنین برخی ویتامین های گروه B و اسید فولیک است.

اطلاعات مختلفی در این مورد وجود دارد. برخی منابع می گویند دو تا چهار وعده سویا در روز بی خطر است. سازمان غذا و داروی آمریکا FDA 25 گرم پروتئین سویا در روز اعلام می کند که معادل 300 گرم توفو یا 800 میلی لیتر شیر سویا است.