استفاده از شکلات هوبی صبحانه موجب شد مردی 24 ساعت کسی را نشناسد

یافته های و مطالعات مشاهده ای درباره ی  شکلات هوبی صبحانه متناقض بوده است. مانسون گفت که برخی از آنها هیچ فایده ای پیدا نکرده اند و برخی دیگر دریافته اند که افرادی که به طور منظم یا بیشتر شکلات می خورند بیشتر احتمال دارد وزن اضافه کنند.

این نوع مطالعات معمولاً انواع مختلف شکلات را نیز در نظر نمی گیرند، که می تواند از نظر محتوای کاکائو متفاوت باشد. همچنین، مقدار چربی، قند و کالری می تواند هر گونه فواید سلامتی ناشی از کاکائو را خنثی کند.

نکته مهم این است که آزمایش COSMOS به شرکت کنندگان شکلات نداد، بلکه کپسول های عصاره غلیظ کاکائو تولید شده توسط شرکت سازنده شکلات Mars، که تا حدی بودجه این مطالعه را نیز تامین کرد، ارائه کرد.

مانسون گفت که برای به دست آوردن همان مقدار فلاوانول های زیست فعال کاکائو از شکلات، فرد باید روزانه حدود 4000 کالری شکلات شیری یا 600 کالری شکلات تلخ بخورد و خاطرنشان کرد که پردازش شکلات می تواند بخش زیادی از فلاوانول ها را از بین ببرد.

شکلات هوبی صبحانه

مانسون گفت: شکلات یک خوراکی فوق‌العاده است، اما وقتی نوبت به درک آن به عنوان یک غذای سالم می‌رسد، فکر می‌کنم محدودیت‌هایی دارد.

منسون گفت که بسیاری از تحقیقات، از جمله او، در مورد فواید بالقوه شکلات و کاکائو برای سلامتی توسط شرکت‌های شکلات‌سازی مانند مریخ تامین شده است.

وی افزود: «این آزمایشات گران هستند» و بودجه دولتی برای مطالعات تغذیه به طور کلی محدود است. تحقیقات نشان می دهد که نتایج مطالعات حمایت شده توسط صنایع غذایی، از جمله مطالعات مربوط به شکلات، به احتمال زیاد به نفع شرکت هایی است.

که آنها را تأمین مالی می کنند، اگرچه مانسون گفت که مریخ در طراحی یا تجزیه و تحلیل این آزمایش دخالتی نداشته است.

به نوبه خود، مظفریان با تحقیقات موجود متقاعد شده است که شکلات تلخ حاوی 70 درصد یا بیشتر کاکائو احتمالاً برای سلامت قلب مفید است، حتی اگر حاوی فلاوانول های کمتری نسبت به موارد آزمایش شده در آزمایش COSMOS باشد.

وی گفت: خوردن مقدار کمی شکلات تلخ در روز احتمالا برای ما بسیار مفید است و ما را خوشحال می کند، زیرا طعم خوبی دارد.

مظفریان گفت که هیچ بودجه ای از صنعت شکلات دریافت نمی کند، اما اعتراف کرد که در مورد این غذای خاص تضاد منافع وجود دارد. او گفت: “تضاد من این است که من عاشق شکلات تلخ هستم.